سیستم های بهبود فرآیند

هر سازمانی از مجموعه ای از فرآیند ها تشکیل شده است که می توان با استفاده از سیستم های بهبود فرآیند بر روی آنها، بازده سازمان را به میزان قابل توجه ای افزایش داد. شرکت فرگاز بین الملل دسته ای از این سیستم ها را به شما معرفی می کند:

Six Sigma

سیکس سیگما، مجموعه ای از ابزار ها و تکنیک ها برای بهبود فرآیند می باشد. روش کار آن مشخص و پیدا کردن عیوب یک فرآیند و از بین بردن دلایل وجود آن عیب می باشد که نتیجه آن افزایش تولید محصولات بی عیب و نقص است.

Lean Manufacturing

تولید ناب (Lean) که معمولاً آن را به اختصار "ناب" می خوانند، روشی سیستماتیک برای به حداقل رساندن ضایعات در یک فرآیند تولیدی است. تلاش سیستم بهبود فرآیند "تولید ناب" این است که این کار را، بدون کاهش بازده فرآیند تولید انجام دهد.

Lean Six Sigma

سیکس سیگما ناب، روشی برای از بین بردن ضایعات و کاهش متغییر ها است که مبتنی بر همکاری و تلاش تیمی برای ارتقا عملکرد می باشد.

Kaizen

کایزن، کلمه ای ژاپنی به معنی "ارتقا و بهبود" است؛ در مبحث تجارت کایزن نام دسته ای از فعالیت ها است که به شکل مداوم تمامی فرآیندها را ارتقا می دهند و برای انجام این کار تمامی افراد یک سازمان از مدیر عامل تا کارگران خط تولید را درگیر خود می کنند.

Decision Support System

یک سیستم تصمیم گیری چند معیاره، یک سیستم اطلاعاتی است که در تصمیم گیری به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند.

Business Analytics

تحلیل کسب و کار، به دسته ای از مهارت ها، تکنولوژی ها و فعالیت ها گفته می شود که برای بررسی و تحلیل دنباله دار و مداوم عملکرد های تجاری گذشته شما استفاده می شود تا از آنها، بینش و هم چنین برنامه ای برای پیشبرد بیشتر تجارت و سازمان، بدست آید.

Business Intelligence

راهکار های هوشمند کسب و کار، شامل استراتژی ها و تکنولوژی هایی می شود. سازمان ها برای بررسی و تحلیل اطلاعات خود از آنها استفاده می کنند. این دسته از تکنولوژی ها نقطه دید جدید بر روی عملکرد و فعالیت های شما در گذشته، حال و هم چنین آینده ایجاد می کنند.

Forecasting

به دسته ای از ابزار ها که برای تحلیل داده ها استفاده می شوند تا بر اساس اتفاقات گذشته به پیشبینی وقایع آینده بپردازند را، ابزار های پیشبینی می گویند.
لطفا رای بدهید!
[Total: 0 Average: 0]