سیکس سیگما

سیکس سیگما یا Six Sigma، دسته ای از تکنیک ها و ابزار ها برای ارتقا فرآیند های سازمانی می باشند که توسط مهندسی به نام “بیل اسمیت” در زمانی که در شرکت “موتورولا” فعالیت می کرد، در سال 1980 معرفی شدند. یک پروسه سیکس سیگما، پروسه ای است که از آن انتظار می رود از نظر آماری، 99% بخش های آن بی عیب و نقص باشند. استراتژی های سیکس سیگما، با تشخیص و از بین بردن علل ضایعات و به حداقل رساندن متغییر ها در پروسه های ساخت و ساز و پروسه های سازمانی، در جهت ارتقا کیفیت محصول خروجی یک پروسه فعالیت می کنند. هر پروژه سیکس سیگما ای که در یک سازمان اجرا می شود، از برنامه مشخصی پیروی می کند که اهداف ارزشی خودش را دارد.

به طور ساده می توان گفت که سیکس سیگما متدی است که بر اساس داده (data) هدایت می شود و هدف آن دستیابی به کیفیت برتر است. چیزی که شش سیگما را از سایر اصول کیفیت متمایز می کند پیش گیری قبل از وقوع اشتباهات است؛ به طور ویژه می توان گفت شش سیگما یک تلاش نظام یافته است که فرایندهای تکرار شونده سازمان را در بخشهای طراحی محصولات، عملکرد تامین کنندگان، سرویسهای خدماتی و… را از نزدیک مورد سنجش قرار می دهد.

شرکت فرگاز بین الملل، با استفاده از کارمندان مجرب و با تجربه خود در این زمینه، می تواند به شما در اجرا و استفاده از این دسته ابزارها، برای ارتقا و بهبود فرآیند های درون سازمانی به شما کمک کند.

سیکس سیگما
لطفا رای بدهید!
[Total: 2 Average: 3]