وسایل اندازه گیری سطح مایع مخازن گاز

وسایل اندازه گیری سطح مایع مخازن گاز

وسایل اندازه گیری سطح مایع مخازن گاز

در این مقاله میخواهیم به معرفی وسایل اندازه گیری سطح مایع مخازن گاز بپردازیم که در استاندارد 841 ذخیره و توزیع گاز مایع در مورد آن صحبت شده است.

مخزن گاز مایع باید مجهز به یک یا چند وسیله اندازه گیری سطح مایع از نوع لوله ثابت یا لوله دوار یا لوله لغزان قابل تنظیم باشد که بتواند سطح حداکثر مجاز پر شده مخزن را نشان دهد. در صورتی که در مخازن با ظرفیت آبی بیش از 8000 لیتر از اندازه گیرهای نوع دیگر از قبیل نوع شناور یا مغناطیسی هم استفاده شده است یکی از اندازه گیرهای فوق نیز باید در مخزن نصب گردد تا به وسیله آن بتوان صحت کار اندازه گیرهای دیگر را کنترل و بررسی نمود.

-تمام وسایل متغیر اندازه گیری سطح مایع باید طوری تنظیم گردند که با آنها بتوان سطح حداکثر بوتان یا پروپان و یا مخلوط بوتان و پروپان را به آسانی اندازه گرفت. علامتگذاری های نشان دهنده سطوح مختلف مایع در مخزن از خالی تا پر باید روی صفحه مدرج یا دستگاه اندازه گیری و یا قسمتی روی صفحه مدرج و قسمت دیگر روی دستگاه اندازه گیری نوشته شده باشد.

-در وسایل اندازه گیری سطح مایع که کار آنها مستلزم رها کردن مقداری گاز به هوای آزاد است. از قبیل نوع دوار، لوله ثابت یا لغزان، باید قطر سوراخ خروج گاز از آنها از 1/5 میلیمتر تجاوز ننماید. مگر این که وسائل مجهز به شیر جلوگیری کننده از جریان اضافی باشد.

-فشار کار مجاز وسایل اندازه گیری سطوح مایع باید حداقل 17/5 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد.

بیشتر بخوانید : شرایط نصب مخازن گاز مایع در پشت بام و زیر زمین

-در وسایل اندازه گیری سطح مایع که کار آنها مستلزم رها کردن مقداری گاز به هوای آزاد است. از قبیل نوع دوار، لوله قابت یا لغزان، باید قطر سوراخ خروج گاز از آنها 1/5 میلیمتر تجاوز ننماید. مگر این که وسائل مجهز به شیر جلوگیری کننده از جریان اضافی باشد.

-فشار کار مجاز وسایل اندازه گیری سطوح مایع باید حداقل 17/5 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد.

-در وسایل اندازه گیر از نوع لوله ثابت باید طول یا محل قرار گرفتن انتهای آن طوری باشد که حداکثر مجاز سطح مایع را هنگام پر کردن نشان دهد. این سطح باید بر مبنای حجم مایع آب در 4/4 درجه سلیوس برای حداکثر پر کردن مخزن محاسبه گردد.

-در نشان دهنده های سطح مایع از نوع شناور و یا نوع مشابه آن که برای کار آنها احتیاجی به خروج گاز مایع از مخزن نیست و اتصالات آنها به سطح خارجی مخزن ادامه داده شده است، احتیاج به نصب شیر جلوگیری کننده از جریان اضافی نیست، به شرطی که تمام لوله ها و وسایل اتصال آنها طوری طراحی و ساخته شده باشند که در مقابل فشار محتویات مخزن به خوبی مقاومت نمایند و نیز از صدمات خارجی و شکستن محافظت شده باشد.

لطفا رای بدهید!
[Total: 3 Average: 5]

Related Posts

خرید LPG

خرید LPG

کشور ایران یکی از بزرگترین کشورهای دارای ذخایر نفت و گاز است که این مسئله…Read more